Klantbeleving - Uitgelichte afbeelding

Klantbeleving

Klantbeleving is een veel gebruikt woord, maar wat betekent het?
Beleving is wat je ervaart. Klantbeleving gaat dus over zoiets als het ‘wauw-effect’ ervaren en voelen. Hoe kun je dat bereiken?
Bij ‘beleving als totaal beeld’ gaat het om het geheel of een serie aan gebeurtenissen, terwijl ‘beleving als ervaring’ focust op een specifiek moment. En dan is het ook nog eens een ervaring die van persoon tot persoon en per situatie en tijdstip verandert.
Je zult je dus niet alleen moeten richten op het geheel van jouw aanbod, maar ook op de deelprocessen én op wat de individuele klant wil, voelt en beleeft.
‘Klantbeleving’ gaat om het managen en op het juiste moment overtreffen van de door de organisatie geschepte klantverwachting. Hier zal je dus zelf invulling aan moeten geven in je bedrijfs- en de daaruit afgeleide,  klantcontactstrategie.
Het gaat het er hoe dan ook om dat je van A tot Z dat ‘belevingsgevoel’ kunt realiseren. Dus: geen smetjes, geen tegenvallende details, want die kunnen dat overall wauw-gevoel teniet doen.

Geen reactie's

Geef een reactie