Het zijn sterke schouders die de last kunnen dragen, zo luidt het spreekwoord.

Als je pijn in je schouder hebt, komt het vaak uit je nek. En dat komt weer door stress tussen de oren. Massage alleen is niet genoeg. Je bestrijdt die pijn het beste door naar de bron te gaan.

Hetzelfde geldt voor ‘groeipijn’ binnen organisaties.

 

Er kan van alles vastzitten. Doe vooral niet aan symptoombestrijding.

 

Waar vind je de balans van waaruit groei en ontwikkeling mogelijk is? Bij de bron: de missie en visie. Dat is het kompas. Ook voor elke dagelijkse beslissing op de werkvloer.

 

Hetzelfde geldt voor het opzetten van nieuwe initiatieven. Zorg dat je samen weet wie jullie zijn en waar het naartoe gaat. Vat dat in een kernboodschap die een aanzuigende werking geeft.

Op klanten. Op medewerkers.

De kernboodschap (missie en visie) is bovendien de basis voor je strategie, marketing, de in- en externe samenwerking (gedrag) en dus voor het succes in de toekomst.

 

Het is de missie van DoVision om organisaties aangesloten te laten zijn op wat de samenleving nu nodig heeft.

 

Ben je nog op zoek naar de purpose van jouw organisatie? Of wil jij weten hoe je van purpose naar impact komt?

DoVision gelooft in de kracht van verbinding. Door met elkaar in gesprek te staan ontstaat synergie. Wij willen niet in, maar aan de markt werken en staan daarom altijd open voor een goed gesprek om deze missie samen verder te brengen.